dissabte, 23 d’octubre del 2010

Em presento

Sóc el número 14 de la llista per Barcelona de Solidaritat Catalana per la Independència, el dia 20 d'octubre va morir la meva mare, l'Angelina Camardons Solé, en honor seu i del meu pare, que també va morir fa anys, i que sempre van votar independentistes, enceto avui 23 d'octubre aquest blog.
Ahi al vespre vaig participar en la presentació de SI a Arenys de Mar, fa unes setmanes també vaig participar en la presentació de SI a Mataró i a Argentona, la població on ara visc i viuré els popers anys. Quan em vaig presentar a les Primàries de SI ho feia d'aquesta manera:
Em presento a la candidatura per la circumscripció de Barcelona perquè vaig començar a militar en l’independentisme als 17 anys i ara en tinc 51, i cada any que ha passat he considerat més necessària la construcció d’un Estat català independent dins la Unió Europea.

D’un petit partit independentista anomenat Esquerra Nacional on militava al costat de Toni Strubell i Patricia Gabancho vaig passar al PSAN, on vaig militar uns 7 anys, vaig fundar l’Assemblea d’Estudiants Independentistes d’Universitat (AEIU), vaig militar als Comitès de Solidaritat amb els patriotes catalans; vaig impulsar els Grups de Defensa de la Llengua i la revista Viure en Català. Amb la divisió del MDT vaig plegar i al cap d’un temps l’any 2000 vaig entrar a ERC, que vaig abandonar fa un any per entrar a Reagrupament..

He publicat 16 llibres sobre sociolingüística, història de la llengua, dues novel·les. A “Les 7 tribus de la nació catalana” proposava el que ara fa Solidaritat Catalana. Sóc, des de fa prop de 30 anys professor de llengua catalana i  literatura, catedràtic des l’any passat i els darrers 5 anys he treballat d’Assessor de llengua, interculturalitat i cohesió social (LIC) al barri de l’Eixample de Barcelona. A partir del setembre torno a treballar de professor en un institut de Premià de Mar. Durant 20 anys he estat membre del Consell de redacció de la revista Escola Catalana d’Òmnium Cultural i he fet moltes aportacions en el camp de l’educació sociolingüística, la crítica de la planificació lingüística, etc. Actualment sóc secretari de la FOLC (Federació d’organitzacions per la llengua catalana) i comissari de l’exposició “Realitat i vitalitat de la llengua catalana”.

He decidit per primera vegada a la vida presentar-me en una candidatura política perquè ja he fet la meva aportació en el camp de l’estudi, la recerca i el treball independentista i democràtic des de la societat civil, i per primera vegada em trobo amb un projecte polític que té la independència com una proposta real i com a nucli central del projecte, i vull donar-hi suport de manera clara.
Em poso a disposició dels homes i les dones de Solidaritat per tot allò que vulguin en el present i el futur. Educació, ensenyament, cultura i llengua són els meus punts forts i on puc aportar tot allò que faci falta en aquest futur apassionant que ens espera.
                                                                                                            Jordi Solé i Camardons
                                            

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada